יום שני, 1 בינואר 2018

ההבדל בין תרנגול לעטלף הוא בכוונה

תרנגול ועטלף
בשדה המגנטי של האור
שתי צורות של תפיסת האור: תרנגול או עטלף
ההבדל בין תרנגול לעטלף הוא בכוונה.
כל רגע ורגע יש לאדם בחירה לכיוון התרנגול או לכיוון עטלף.
ההבדל בין תרנגול לעטלף הוא בכוונה. כל רגע ורגע יש לאדם בחירה לכיוון התרנגול או לכיוון עטלף
הקדמה לתע"ס (28.06.05) אותיות י"ב - ט"ז


עטלף - רואה בתוך החושך, אך הוא בטוח שזו אמת ושהוא הולך לקראת יום, אבל הוא לא מבין שהוא הולך לקראת חושך. החושך נראה לו כאור ומהווה בשבילו מילוי. אלא שהוא עצמו לא יכול לגלות זאת, כי במצב של עטלף נמצאים בשקר כפול, אפילו לא רואים שזה שקר. (28.06.05)
תרנגול - נקרא אם האדם נמצא בכלא של הכלים דקבלה, למען עצמו, ורוצה לרכוש את מידת האמונה, כוח ההשפעה, למעלה מהדעת, והולך לקראתה, לפי המטרה הזאת הוא נקרא תרנגול ולא עטלף. השאלה היא רק עד כמה הוא מבחין בין זה לזה. ההבדל בין תרנגול לעטלף הוא בכיוון, בכוונה. האדם צריך כל רגע ורגע לראות את עצמו כעומד בנקודה של בחירה חופשית לעשות צעד לכיוון התרנגול, או לכיוון של עטלף. ומה שמשפיע על הכרעה נכונה היא השתייכותו לקבוצה ומסירותו לקבוצה ולעצות הרב, המדריך. עד כמה הוא מתמסר ללימוד. ללימוד שיביא לו את האמונה, ולא ללימוד שיהפוך לסם המוות, ויגרום לו חושך. (28.06.05)

המאור המחזיר למוטב

אומרים שהאמונה הזאת יכולה להתקבל בך, להתגלות, גם על ידי אותו המאור המחזיר למוטב, בזמן שאתה לומד דווקא מספרי קבלה אמתיים, בצורה שאתה מבין את חשיבות האמונה, את זה צריכים ממך. אם כך יש לי עכשיו בעיה שבצורה אחרת מתייצבת בי, אני צריך חיסרון לאמונה כדי למשוך המאור המחזיר למוטב ,שיביא לי את צורת המשפיע וזהו,   זו השרשרת. איך אני מצטייד בחיסרון לאמונה, אם לא חסר לי, ואני לא יודע מה זה בכלל? 
לכן בעל הסולם אומר שכאן זו בעיה גדולה מאוד ועל כך אנחנו חייבים לעמוד. כי בלי שאתה נזקק לאמונה ובלי שאתה מייצב את עצמך נכון, אתה הופך להיות לעטלף, ואז הלימוד שלך הוא לרעתך, אתה נכנס למרה שחורה, לא לדיכאון, כי דיכאון הוא דווקא אצלנו בעליות וירידות. אלא הכוונה היא, שאתה נכנס לחושך כזה שאתה לא מבין שזה חושך, החושך הופך להיות לאור. אתה מתבלבל כל כך בהליכה שלך שאתה הולך לכיוון הפוך מהמטרה. זאת אומרת, אתה נעשה יותר ויותר אגואיסטי, יותר ויותר מגיע לך, אתה יותר ויותר מתגאה, מתרחק מהבורא, "כי אין אני והוא יכולים להיות במדור אחד" ואתה לא רואה את זה, אלא אתה רואה שאתה כן נכנס על ידי כך להיכל ה'.
זה נקרא שאתה הופך להיות לעטלף, שדווקא עד כמה שיותר חשוך, האור לא מסנוור אותך, אלא אתה מרגיש שאתה נמצא בכך בהתמצאות. כמו שידוע לנו שעטלפים יש להם רדארים, הם לא פועלים בגלי האור, אלא בגלים כמו של רדיו. (הרב מיכאל לייטמן 02.01.12)

מה לעשות בזמן החושך?
בזמן החושך צריך להפעיל את אור החסדים. לא אכפת לי לא חושך ולא אור, העיקר להתקדם ואז החושך עובר. אין חושך ואין אור מחוצה לאדם אלא איך שהוא מקבל את זה. זה הכל אור, רק זה יכול להיות או אור או אורתא, לילה, וזה הכל תלוי בכלים של האדם. אם הוא מבטל את עצמו, מנטרל את עצמו, אז החושך הופך להיות לאור. זה  עניין של העטלף ותרנגול. (הרב מיכאל לייטמן 15.09.14)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה