תרנגול ועטלף - משל בעל הסולם

דפים

  • דף הבית
  • אנימציה
  • דפי צביעה
  • מקור הטקסט
  • סגולת הטקסט
  • הרחבה למשל
  • מוזיקה קבלית
  • הספריה
  • Languages

יום רביעי, 3 בינואר 2018

Languages

Languages
Tales and allegories of three contemporary sages
**********************************************************

Français   Pусский   Română    Hebrew

 שפות
פורסם על ידי משלי מקובלים ב- 3:26
שלח באימיילBlogThis!‏שיתוף ב-Xשתף אל פייסבוק‏שתף ל-Pinterest

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומה חדשה יותר רשומה ישנה יותר דף הבית
הירשם ל- תגובות לפרסום (Atom)
PDF לספר
'תרנגול ועטלף' 
 ספרון-תרנגול ועטלף
מתוך 'גיבורי הלב'
כדור אש נוזלי - משל בעל הסולם

Translate

דפי צביעה
 דפי צביעה
 דפי צביעה

אנימציה

אנימציה
 אנימציה

פאזל למשל
 פאזל למשל

מקור הטקסט

מקור הטקסט
 מקור הטקסט
 מקור הטקסט

הרחבה

הרחבה למשל
 הרחבה למשל

מוזיקה

מוזיקה קבלית
 מוזיקה קבלית

סגולת הטקסט

סגולת הטקסט
 סגולת הטקסט

הספריה

הספריה
 הספריה

שפות

Languages
שפות
בלוגים לפי משל
  • אוירון טס בשמיים - משל רב"ש
  • אריה אינו נופל - משל זוהר
  • בובה של סמרטוטים - משל רב"ש
  • בטן התרנגולת - משל בעל הסולם
  • בן העשיר במרתף - משל בעל הסולם
  • דינר זהב - משל האר"י
  • ההבדל בין קנאה לתאוה - משל רב"ש
  • ההתחקות אחר הטבע - משל בעל הסולם
  • ורק הגיבורים (הרצים להר המלך) - משל בעל הסולם
  • חור בספינה - משל בעל הסולם
  • כדור אש נוזלי - משל בעל הסולם
  • לחם חיטים - משל זוהר
  • מצפן בלב ים - משל הרב מיכאל לייטמן
  • משל החתולים - משל רב"ש
  • משל המגן והחרב - בעל הסולם
  • משל העבד והשרים - בעל הסולם
  • משל התולעת בצנון - בעל הסולם
  • משל לבן מלך גדול - בעל הסולם
  • משל לכלי קטן - בעל הסולם
  • מתנת חסד - משל בעל הסולם
  • נאמן ביתו של האדון - משל בעל הסולם
  • סיכה בעין - משל רב"ש
תרנגול ועטלף - משל בעל הסולם
בכל אדם יש גם "תרנגול" וגם "עטלף". שניהם משתוקקים כביכול לאור, אך הגישה והמטרה שלהם שונה לחלוטין. רק בהקדם אמונה, ההשתוקקות לכוח ההשפעה, למעלה מהדעת, הוא שנותן לאדם להבין ולהבדיל היכן הכיוון הנכון להתקדמות, בין דרך עטלף לדרך תרנגול, וללכת לקראת האור. (הרב מיכאל לייטמן)

אין אור אלא אותו היוצא מתוך החושך

אין אור אלא אותו היוצא מתוך החושך
ספר 'זוהר לעם', פרשת תצווה, מאמר: "ובמדבר אשר ראית", אות פ"ו

משלים וכתבי מקובלים

להידבק במשלים
כל מה שאומר אדם שנמצא בקדושה, היינו ברצון להשפיע, הוא אומר מתוך ההשגה שלו, מתוך ההרגשה שלו, מתוך שהייתו ברצון להשפיע. זה לא בא לו מעצמו, אלא מפני שהרצון לקבל שלו התקדש, היינו קיבל את תכונת ההשפעה, נמצא בתכונת ההשפעה, אז זה מה שהוא מרגיש.
לכן המקובל מרגיש איזה ביטוי של הבורא בו. והוא מעביר את זה אלינו בצורות שלא הוא מוליד אותן, זה לא בא לו סתם. אלא אותה צורת הבורא שהתגלתה בו עכשיו מזמינה בו כזה ציור, כזאת תמונה ואז הוא מעביר אותה אלינו.
לכן אנחנו צריכים להשתמש ולהידבק בכל המשלים הללו. וגם אם עכשיו אנחנו לא מבינים אותם, אני מבטיח לך שבבוא הזמן אפילו גם אתה תבין, וגם אתה תגיע לאותו מקום וגם לך יהיה בדיוק אותו המשל, אותה התמונה, אותה הצורה ואותו הביטוי.
לכן המקובלים מבינים זה את זה, אבל אנחנו לא מבינים אותם. אבל ככל שאתה נדבק למה שהם אומרים, זהו. (הרב מיכאל לייטמן 30.05.2011)

בשדה המגנטי של האור (31.03.13)

בשדה המגנטי של האור (31.03.13)
שתי צורות של תפיסת האור: תרנגול או עטלף
עטלף - רואה בתוך החושך, אך הוא בטוח שזו אמת ושהוא הולך לקראת יום, אבל הוא לא מבין שהוא הולך לקראת חושך. החושך נראה לו כאור ומהווה בשבילו מילוי. אלא שהוא עצמו לא יכול לגלות זאת, כי במצב של עטלף נמצאים בשקר כפול, אפילו לא רואים שזה שקר. (28.06.05)

תרנגול - נקרא אם האדם נמצא בכלא של הכלים דקבלה, למען עצמו, ורוצה לרכוש את מידת האמונה, כוח ההשפעה, למעלה מהדעת, והולך לקראתה, לפי המטרה הזאת הוא נקרא תרנגול ולא עטלף. השאלה היא רק עד כמה הוא מבחין בין זה לזה. 
ההבדל בין תרנגול לעטלף הוא בכיוון, בכוונה. האדם צריך כל רגע ורגע לראות את עצמו כעומד בנקודה של בחירה חופשית לעשות צעד לכיוון התרנגול, או לכיוון של עטלף. ומה שמשפיע על הכרעה נכונה היא השתייכותו לקבוצה ומסירותו לקבוצה ולעצות הרב, המדריך. עד כמה הוא מתמסר ללימוד. ללימוד שיביא לו את האמונה, ולא ללימוד שיהפוך לסם המוות, ויגרום לו חושך. (28.06.05)

סגולת הטקסט

כדי להבין נכון את הטקסטים של המקובלים, חייבים לפרש את כל ההגדרות בצורתם הפנימית ולא בצורתם הגשמית. כי כל המילים, השמות והכינויים, הם לפי הגדרות רוחניות אמיתיות. (מתוך ערוץ "ספרי קבלה אמיתיים" ספר אמת 49: הגדרות רוחניות אמיתיות)

האם האדם יודע היכן הוא נמצא ולאן להתקדם?

אנשים חושבים שאפשר ללכת כנגד מטרת הבריאה. אבל בדומה למשל "תרנגול ועטלף", שכביכול שניהם משתוקקים לאור. בלי כלים מתאימים, האדם הוא כמו עטלף, שרואה את החושך כאור, אבל בעצם חי בחושך ומתמלא מהחושך. אבל מי שיש לו הקדם האמונה, הוא בא לחושך בגישה אחרת. המטרה שלו היא ללכת מעל מה שהוא רואה, כמו תרנגול שמתכוון בחושך לאורו של בוקר. כי האמונה בטרם היגיעה, היא מעמידה את האדם בכיוון נכון כלפי ההתקדמות לאמת. (מתוך ספר "שלבי ההשגה הרוחנית" / פירוש על הקדמה 'לתלמוד עשר הספירות' מאת בעל הסולם, פרק 10, אמונה היא התנאי להשגת המאור)

אור

תלמוד עשר הספירות חלק א', לוח התשובות לפירוש המילות, תשובה א'

אין אור -משל זוהר

יום אחד - משל רב"ש

הַיוֹם מַתְחִיל מִשֶהִתְחִיל לִהְיוֹת חוֹשֶך, אָז כְּבָר מַתְחִיל סֵדֶר הוּלֶדֶת יוֹם אֶחָד. (כתבי רב"ש כרך א', מאמרי "שלבי הסולם", מאמר:"ויהי ערב ויהי בוקר", עמ' 173)

מה לעשות בזמן החושך?

בזמן החושך צריך להפעיל את אור החסדים. לא אכפת לי לא חושך ולא אור, העיקר להתקדם ואז החושך עובר. אין חושך ואין אור מחוצה לאדם אלא איך שהוא מקבל את זה. זה הכל אור, רק זה יכול להיות או אור או אורתא, לילה, וזה הכל תלוי בכלים של האדם. אם הוא מבטל את עצמו, מנטרל את עצמו, אז החושך הופך להיות לאור. זה עניין של העטלף ותרנגול. (מתוך שיעור הכנה לכנס 15.09.14) https://archive.kbb1.com/he/lessons/cu/DHqVhiim?language=he

נדרשת עדינות הנפש כדי להבין איך להתפתח ולמשוך המאור המחזיר למוטב

נדרשת עדינות הנפש כדי להבין איך להתפתח ולמשוך המאור המחזיר למוטב
מתוך הספר "שלבי ההשגה הרוחנית" פירוש על ההקדמה לתלמוד עשר הספירות מאת בעל הסולם

כוונת הלימוד קובעת "סם החיים" או "סם המוות"

 כוונת הלימוד קובעת "סם החיים" או "סם המוות"
"אין לו לאדם, לצפות, שהעסק בתורה ומצות שלא לשמה, יביאהו לשמה, רק בזמן, שידע בנפשו, שזכה באמונת השי"ת ותורתו כראוי. כי אז "המאור שבה, מחזירו למוטב", ויזכה ל"יום ה', שכולו אור". כי קדושת האמונה, מזככת את העינים של האדם, שתהנינה מאורו ית', עד ש"המאור שבתורה מחזירו למוטב". אמנם, מחוסרי אמונה, דומים לעטלפים, אשר לא יוכלו להסתכל באור היום. כי נהפך להם, אור היום לחושך, נורא יותר מחשכת ליל. כי אינם ניזונים, אלא בחושך הלילה. כן מחוסרי אמונה, עיניהם מתעוורות כלפי אור ה'. ע"כ נהפך להם האור לחושך, ו"סמא דחיי" נהפך להם ל"סמא דמותא". ועליהם אמר הכתוב: "הוי המתאוים את יום ה', למה זה לכם יום ה', הוא חושך ולא אור". אלא, שצריכים מקודם, להשתלם באמונה שלמה, כמבואר"." (הקדמה לתע"ס" אות ט"ו, כנס זוהר לעם 2010)

לאט לאט ולא בפעם אחת - שיר זוהר




אָדָם הַנָתוּן בַּחוֹשֶך
וְתָמִיד בַּחוֹשֶך הָיָה מִשְכָּנוֹ,
בְּעֵת שֶרוֹצִים לְהָאִיר לוֹ,
צְרִיכִים לִפְתוֹחַ לוֹ תְחִילָה
אוֹר קָטָן,
כְּפִתְחוֹ שֶל מַחַט.
וְאַחַר כָּך מְעַט גָדוֹל מִמֶנוּ.
-
וְכֵן בְּכל פַּעַם יוֹתֵר,
עַד שֶמְאִירִים לוֹ כּל הָאוֹר כָּרָאוּי.
כִּי לְמִי שֶבָּאָה רְפוּאָה,
הִיא אֵינֶנָה בָּאָה בְּשָעָה אַחַת,
אֶלָא בָּאָה מְעַט מְעַט
עַד שֶמִתְרַפֵּא.
( ספר 'זוהר לעם', פרשת וישלח, מאמר: "שלחני כי עלה השחר", אות צ"א – צ"ב)

הספרים המתאימים לדור שלנו

 הספרים המתאימים לדור שלנו
"ספרי הקבלה נכתבו על ידי אנשים שהשיגו בעזרת התכונות המתוקנות שלהם את העולם העליון, את הבורא, וכתבו ספרים אלה מהמדרגה הזאת, ועשו קשרים מיוחדים בין הכתבים שלהם לבין העולם שלנו.
לכן, אם אנחנו רוצים לעלות מעל לתכונות שלנו עד לדרגה הרוחנית שלהם (של הכותבים), ולהשתוות אליהם (בקבלה זה נקרא: השתוות הצורה, השתוות התכונות) ולבורא, (שזה בעצם אותו הדבר), אז דווקא מתוך הלימוד מהספרים שלהם, המדברים על התכונות של המדרגות שלהם, יורד עלינו אור, שמאיר עלינו מרחוק ומשנה אותנו בהדרגה, כך שנתאים לאותן מדרגות (תכונות).
כפי שכתוב על כך ב"הקדמה לתע"ס", שמחברי התלמוד עשו תיקונים רוחניים מיוחדים, כך שתוך הלימוד מהספרים שלהם, נוכל לקבל מהלימוד את האור העליון, הנקרא "אור מקיף" (או"מ). שום אמצעים אחרים לא יעזרו לנו לשנות את עצמנו. זה נבדק במשך אלפי שנים!
הדבר היחיד המתאים לתיקון הנשמה בזמננו, כנגד האגו של הדור שלנו, הוא רק כתבי בעל הסולם. הבחירה היא בידך."

סגולה - טעימה משיעור הקבלה היומי 12.12.2010

אוֹר וְחוֹשֶך

"אוֹר וְחוֹשֶך" אִי אֶפְשָר שֶיֶאֱרַע פַּעַם שֶיִהְיֶה אוֹר בְּלִי הֶקְדֵם חוֹשֶך הַלַיְלָה, וְכֵן לא יֶאֱרַע חוֹשֶך הַלַיְלָה, שֶלא יָבִיא אַחֲרָיו אוֹר הַיוֹם, כִּי לא יִתְפַּרְדוּ זֶה מִזֶה לְעוֹלָם. - כתבי רב"ש כרך א', מאמרי "שלבי הסולם", מאמר: "ויהי ערב ויהי בוקר", עמ' 173

אור השמש - משל רב"ש

אור השמש - משל רב"ש
כתבי רב"ש כרך א', מאמרי 'שלבי הסולם', מאמר: "ענין ענף ושורש", עמ' 68

לִכְלוּך בַּבַּיִת - משל רב"ש

בַּחוֹשֶך,
לא רוֹאִים
שוּם לִכְלוּך
בַּבַּיִת.
-
אֶלָא בִּזְמַן
שֶמַדְלִיקִים שָם
מְנוֹרָה,
-
אָז
יְכוֹלִים לִרְאוֹת
שֶיֵש שָם
לִכְלוּך.
-
כתבי רב"ש כרך א', מאמרי 'שלבי הסולם', מאמר 21: "ענין למעלה מהדעת", עמוד 284

חֲשֵיכָה כְּאוֹרָה יָאִיר - זוהר

חֲשֵיכָה כְּאוֹרָה יָאִיר - זוהר
ספר 'זוהר לעם', פרשת וישלח, מאמר: "שלחני כי עלה השחר", אות צ"ג - צ"ח

הרב מיכאל לייטמן - שיעור 02.01.12 הקדמה לתע"ס

"..לכן בעל הסולם אומר שכאן זו בעיה גדולה מאוד ועל כך אנחנו חייבים לעמוד. כי בלי שאתה נזקק לאמונה ובלי שאתה מייצב את עצמך נכון, אתה הופך להיות לעטלף, ואז הלימוד שלך הוא לרעתך, אתה נכנס למרה שחורה, לא לדיכאון, כי דיכאון הוא דווקא אצלנו בעליות וירידות. אלא הכוונה היא, שאתה נכנס לחושך כזה שאתה לא מבין שזה חושך, החושך הופך להיות לאור. אתה מתבלבל כל כך בהליכה שלך שאתה הולך לכיוון הפוך מהמטרה. זאת אומרת, אתה נעשה יותר ויותר אגואיסטי, יותר ויותר מגיע לך, אתה יותר ויותר מתגאה, מתרחק מהבורא, "כי אין אני והוא יכולים להיות במדור אחד" ואתה לא רואה את זה, אלא אתה רואה שאתה כן נכנס על ידי כך להיכל ה'. זה נקרא שאתה הופך להיות לעטלף, שדווקא עד כמה שיותר חשוך, האור לא מסנוור אותך, אלא אתה מרגיש שאתה נמצא בכך בהתמצאות. כמו שידוע לנו שעטלפים יש להם רדארים, הם לא פועלים בגלי האור, אלא בגלים כמו של רדיו. אז כך סוגי האנשים שלומדים את התורה בצורה הלא נכונה, מתחילים להתגאות ולחשוב שהם קדושים. ולצערנו כמו שאומר בעל הסולם, מצאנו כמה כאלה שגם להם לא עזרה התורה, אלא קלקלה אותם, גם כאלה קיימים. אם כך איך אנחנו מצטיידים בחיסרון, ממש בנחיצות לאמונה, שאז מה שאנחנו נקבל, השפעת המאור המחזיר למוטב, הוא באמת יחזירנו למוטב ולא להפך, כי המאור יכול לפעול לשני כיוונים, הוא כוח. ואם אני באמונה, אז אני מכוון אותו על זה להשפעה נכונה ואם לא, חלילה, אז ההפך. אות י"ז היא מאוד מזהירה אותנו .."
https://archive.kbb1.com/he/lessons/cu/4Df6C1aH?language=he

אוֹת ט - טֶבַע

אוֹת ט - טֶבַע
חוּקֵי הַטֶּבַע הֵם חוּקֵי הַהִתְקַשְּרוּת בֵּין בְּנֵי הָאָדָם

אור מוגבל בכלי - הרב מיכאל לייטמן

מאיפה יודעים שיש אור? למה אין אור מחוץ לאטמוספרה? 

הלב מבין - הרגש מבין

 הלב מבין - הרגש מבין
"הַלֵּב מֵבִין" - חוֹכְמַת הַקַּבָּלָה הִיא שִיטָה מְדוּיֶקֶת מְאוֹד שֶמְּבַטְּאִים אוֹתָהּ בְּטַבְלָאוֹת, נוּסְחָאוֹת וְשִׂרְטוּטִים, אֲבָל הִיא חוֹקֶרֶת אֶת הָרֶגֶשׁ שֶׁל הָאָדָם. הָאָדָם יַחַד עִם הַהַרְגָּשָׁה מַשִּׂיג גַּם אֶת הַהֲבָנָה שֶׁלָּהּ. הַהֲבָנָה הַזאת בָּאָה מִתּוֹךְ הֲבָנַת הָרְגָשׁוֹת שֶׁלּוֹ שֶׁבָּהֶם מִתְרַחֶשֶׁת הַתּוֹפָעָה. וְאָז הוּא יוֹדֵעַ אֶת כָּל הַיּוֹצְרוֹת שֶׁל אוֹתָהּ תּוֹפָעָה - עַל אֵיזֶה כּוֹחַ שֶׁל הַכְּלִי פּוֹעֵל אֵיזֶה כּוֹחַ שֶׁל הָאוֹר, וְלָמָּה כְּתוֹצָאָה מִזֶּה הוּא מַרְגִּישׁ כָּךְ. הוּא מַתְחִיל לְהָבִין מָה זֶה נִקְרָא "לְהַרְגִּישׁ". שֶׁהָרְצוֹנוֹת שֶׁלּוֹ הֵם הַלֵּב, הֵם הַהַרְגָּשָׁה. וְהַלֵּב מֵבִין, הָרֶגֶשׁ מֵבִין. כִּי הַהֲבָנָה וְהַהַרְגָּשָׁה בָּאוֹת בּוֹ תָּמִיד יַחַד. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיעור (14.03.08) על מאמר "תורת הקבלה ומהותה")

דָּבָר וְהִיפּוּכוֹ - משל בעל הסולם

דָּבָר וְהִיפּוּכוֹ - משל בעל הסולם
דָּבָר וְהִיפּוּכוֹ - יָדוּעַ, כִּי אֵין שׁוּם דָּבָר מִתְגַּלֶּה בְּצוּרָתוֹ הָאֲמִיתִית, אֶלָּא רַק בְּדָבָר וְהִיפּוּכוֹ, כְּיִתְרוֹן הָאוֹר מִתּוֹךְ הַחוֹשֶׁךְ..

אוֹת צ - צוּרָה

אוֹת צ  -  צוּרָה
צוּרַת הָאוֹר בְּתוֹך הָרָצוֹן זֶה אֲנִי

מנהיג צאן - משל זוהר

ספר 'חוכמת הלב'
PDF להורדה
'חוכמת הלב'

תולעת יעקב - משל זוהר

ספר 'מדע הלב'
PDF להורדה
'מדע הלב'

בטן התרנגולת - משל בעל הסולם

ספר 'אור ונקודה'
PDF להורדה
'אור ונקודה'

לא צריך תרנגול - משל זוהר

ספר 'הלב מבין'
PDF להורדה
'הלב מבין'

סוסו של אדם - משל רב"ש

ספר 'גיבורי הלב'
 PDF להורדה
'גיבורי הלב'

משל החתולים - משל רב"ש

ספר 'אגדה על קוסם'
מחול


מחול הקוסם

עיצוב פשוט. מופעל על ידי Blogger.